وبلاگ

مقالات سایت
نکات مهم درباره‌ی پارکت لمینت

نکات مهم درباره‌ی پارکت لمینت

5 نوامبر 2021

آنچه درباره پارکت لمینت باید بدانید

استفاده از پارکت لمینت، به عنوان یک کفپوش می تواند بسیار مفید باشد و تاثیر مثبتی بر روی محیط خانه و یا محل کار بگذارد. چیزی که همیشه به مشتریان و علاقه مندان به داشتن یک فضای شاد و زیبا توصیه کرده ایم. اما در این میان، یک سری نکاتی هستند که دانستن آنها می تواند کمک زیادی به مشتریان و خریداران این کفپوش ها کند و در بعضی زمینه ها از جمله نصب و نگهداری هم خیال شان راحت شود:

  1. برای نصب پارکت لمینت، نیازی به استفاده از چسب نیست چون این کار با کمک شیارهایی که در اطراف حاشیه های پارکت لمینت بصورت نر و ماده، قرار دارند، انجام می شود. به این شیارها “کلیک” گفته می شود و نقش مهمی در استحکام کفپوش دارند. در واقع در متراژ بالای کفپوش، پارکت لمینت های استفاده شده تعدادشان بیشتر بوده که باعث افزایش وزن سطح کفپوش ومی شود. در نهایت همین افزایش وزن کف، موجب می شود که براحتی تایل های پارکت لمینت (قطعات مستطیل شکل هر قطعه) براحتی سر جای خود قرار داشته باشند و نیازی به استفاده از چسب نیست.
  2. کفپوش پارکت لمینت، موجب خراب شدن کف زیرین نمی شود. چون همانطور که در بخش اول نوشتیم، برای نصب پارکت لمینت های جدید هیچ نیازی به استفاده از چسب نیست و هر زمانی که خواستید از آن خانه اسباب کشی کنید، براحتی تایل ها را از جا کنده و به محل جدید می توانید ببرید و نصب کنید. در هر یک از این مراحل، هیچ آسیبی به لایه زیرین وارد نمی شود.
  3. خوشبختانه قطعات کفپوش پارکت لمینت را براحتی می توانید بارها از محل قبلی جمع کرده و در مکان های دیگر نصب و مورد استفاده قرار داد. در این زمینه محدودیتی وجود ندارد ودر صورت رعایت مسائل ایمنی از طرف نصاب، همه چیز به خوبی پیش می رود.
  4. یکی از مزایای پارکت لمینت این است آنها تا حد زیادی عایق صدا و حرارت نیز هستند. چون فومی که در هنگام نصب این کفپوش ها، در لایه زیرین قرار داده می شود، تا حد زیادی مانع از انتقال صدا به طبقه پایین می شود. همچنین در برابر نفوذ حرارت و برودت هم، این فوم به خوبی نقش یک عایق را ایفا می کند. این نکته به خصوص برای کسانی که در منزل و یا محیط هایی چون کتابفروشی از پارکت لمینت استفاده می کنند، بسیار مهم و کمک موثری می باشد.
  5. در حال حاضر بهترین پارکت لمینت های موجود در بازار ایران، پارکت لیمنت های آلمانی هستند و در بین آنها هم پارکت لمینت آلمانی وروکس کیفیت بالاتری دارد.
  6. پارکت لمینت های جدید، نسبت به آب، رطوبت و گرما در مقایسه با پارکت چوبی مقوام تر و با دوام ترند.
  7. نصب کفپوش پارکت لمینت نسبت به کفپوش های دیگر، بسیار سریع انجام می شود. به طور میانگین نصب آنها در فضایی با مساحتی در حدود ۲۰۰ متر مربع، ظرف یک یا نهایتا دو روز صورت می گیرد. در صورتی که نصب کفپوش های دیگر معمولا چند روز به طول می انجامد.
  8. تمیز کردن و نظافت سطح کفپوش پارکت لمینت بسیار آسان است و براحتی انجام می شود.
  9. بعد از پایان نصب، می توان با کمی نظافت محیط منزل را برای گذاشتن وسایل خانه آماده کنید و بر خلاف پارکت های چوبی قدیمی، خوشبختانه نیازی به لاک گیری درزهای تایل ها نیست.
  10. قیمت پارکت لمینت، نسبت به سهولت نصب، دوام و زیبایی خاص شان در قیاس با سایر کفپوش ها، بسیار مقرون به صرفه تر است.
  11. استفاده از پارکت لمینت، از نظر سهولت نصب، دوام و زیبایی خاص شان در قیاس با سایر کفپوش ها، بسیار مقرون به صرفه تر است.
  12. پارکت لمینت ها، دارای تنوع زیادی از نظر رنگ و شکل شیارها هستند و مشتریان با هر سلیقه ای که داشته باشند می توانند نوع مورد نظرشان را براحتی پیدا کرده و سفارش دهند.
  13. بیشتر پارکت لمینت ها، دارای طرح های دو بعدی هستند ولی در حال حاضر، پارکت لمینت های سه بعدی هم در بازار موجودند.

نصب پارکت لمینت روی سرامیک

پرطرفدارترین نوع کفپوش های مورد استفاده در بازار امروز بر اساس مزایای متعدد آن پارکت لمینت می باشد. از جمله دلایل مهمی که سبب استفاده زیاد از این محصول شود می توان به نصب آسان ، زیبایی ، تنوع در رنگ و مدل

پارکت لمینت شیاردار چیست؟

ما در این مقاله قصد داریم به یکی از انواع این کفپوش ها یعنی پارکت لمینت شیاردار بپردازیم.چنانچه قصد خرید پارکت لمینت شیاردار یا V-Groove را دارید با ما همراه باشید.

آیا پارکت لمینت سفید و روشن بخریم؟

انتخاب رنگ و نوع پارکت لمینت همواره یکی از ارکان مهم جهت خرید پارکت لمینت به شمار می رود و همواره افراد دچار سردرگمی در انتخاب این کفپوش به دلیل تنوع زیادی که دارد می شوند.

پارکت لمینت با رنگهای تیره برای چه جاهایی مناسب است؟

امروزه استفاده از کفپوش های پارکت لمینت مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. پارکت لمینت ها محیط را مدرن تر و زیبا تر نشان خواهد داد و با توجه به مزایای آن بسیار از افراد علاقه زیادی به این کفپوش دارند.

راهنمای کفپوش لمینت

تغییر کفپوش می تواند یک تغییر بزرگ در هنگام بازسازی خانه شما باشد. بودجه همیشه یک مسئله بزرگ است و شرکت های تولید کفپوش این موضوع را می دانند. در سالهای اخیر موج انتخاب کفپوش لمینیت افزایش یافته زیرا آنها با کفپوشهای چوبی در قیمت رقابت می کنند. تولید کنندگان می دانند که بسیاری از مشتریان، ظاهری از چوب سخت را بدون قیمت بالایی که با آن همراه است می خواهند.

جنس ماده مورد استفاده در پارکت لمینت

انواع پارکت لمینت معمولا از جنس چوب و یا از مواد دیگری که مبنای و پایه آن چوب است ساخته می شود. در واقع لمینت یا کف پوش لمینت که امروزه از تقاضای بالایی برخوردار است نسل جدیدی از همین پارکت های شناور هستند. لمینت ها نوع کلاسیک این پارکت می باشند. ضخامت پارکت های شناور حدود ۲٫۵ میلی متر ۶ میلی متر است و از لایه دکور یا تزئینی و یک لایه ی نهایی محافظ تشکیل می گردد که لایه نهایی از اهمیت بالایی برخوردار است به این دلیل که از لکه های دائمی و خراشیده شدن جلوگیری می کند.

نکات مهم در نگهداری از کفپوش لمینت

همانطور که قبلا گفته شد نگهداری از کفپوش لمینت به مراتب آسان تر از سایر کف پوش هاست، بنابراین به راحتی می توان با استفاده از جاروبرقی و یا جارو و خاک انداز، گرد و غبار های نشسته بر سطح پارکت را تمیز نمود. البته امروزه نمونه های بسیاری از پاک کننده ها و تمیز کننده های مخصوص پارکت و کف پوش در بازار موجود هستند که با استفاده از آن می توان سطح پارکت لمینت را تمیز نمود و درخشندگی آن را افزایش داد.

چه کشورهایی در صنعت کفپوش پارکت شهرت بیشتری دارند؟

در حال حاضر کشور های ترکیه، بلژیک، ایران تحت لیسانس کانادا و آلمان اقدام به تولید کفپوش لمینت و انواع پارکت های موجود می نماید که با توجه به وضعیت برند های موجود تصور می شوند که کشور های بلژیک و آلمان در این روند تولید بر اساس کیفیت مقدم تر بوده و پیشرفت چشمگیری داشته اند. بسیاری از اشخاصی که می دانند پارکت لمینت چیست از شهرت ایران در تولید کفپش لمینت اطلاع دارند.

نویسنده: